6 Mayıs 2011 Cuma

O tabak bitecek

Yine anneler günü geldi... Her yıl bir anneler gününde bir de bayramlarda ilk olarak duygu sömürüsü ve klişe reklamları ortaya çıkar... Verilen mesajlar bellidir.
- Anneler kutsaldır.
- Anneler değerlidir.
- Anneleri memnun etmek gerekir, ama yine de hakları ödenmez.
O zaman bizim üründen alın...

Nihayet bu sene farklı bir reklam gördük. Bu viral adı gibi virüs hızı ile yayılıyor. İlk bakışta anneleri eleştiren bir reklam gibi görünmesine rağmen seyreden herkesin kendinden bir şeyler bulduğuna eminim. Anneler de çocukları da suratlarında hafif bir tebessümle izliyor reklamı, facebook'ta paylaşımlar yapılıyor, web sitesi yeterince hit alıyordur eminim.

Geçen sene Pınar'ın yaptığı reklam da akılda kalıcılık olarak başarılıydı, ancak onda duygu sömürüsü dozu biraz fazlaydı...

Her neyse, anneler günü konseptinde ben reklamı beğendim. Basit, kolay anlaşılır. Marka misyonu "dayanıklılık" ile uyumlu. Marka ile ilişki fon rengi ile kurulmaya çalışılmış. Biraz zayıf kalmış gelebilir, ama reklamın sürükleyiciliği sizi pack-shot'a kadar taşıdığı için bir sorun çıkacağını sanmıyorum.

Akılda kalıcılık: ***
Yaratıcılık: ****
Marka ile ilişiki: ***





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...