2 Ağustos 2016 Salı

Öteki

İnsanın doğasında varmış, ben ve öteki diye ayırmak... Öyle diyor okuduğum kitap... Bu ihtiyaçla doğmuş hep ayırmalar... "Ayrım yapmayacaksın" lafının içinde bile ayrım geçiyor ya, öyle işte... Ben ve öteki...

Fuzuli'nin dediği gibi; "Karıncayı bile incitmem deme, bileden incinir karınca"... Takım tutmam, kendimi de öyle pek bir gruba ait hissetmem genellikle, yine de çoğunlukta olunca, fark etmiyor insan ötekileştirmenin ne kadar tehlikeli olduğunu... Hep bir ait olma ihtiyacı... Hani hiçbir yere ait değilim deseniz, yine de ait olmayanlara ait muamelesi görürsünüz... Küme dışı, dışa düşen, ayrık...

Oğuz Atay bile Tutunamayan'ı yazmamış, onları ötekileyip Tutunamayanlar demiş adına... Tutunamayanlar bile bir grup yani...

Dedim ya, insanın doğasında varmış gruplara ayırmak, dualitenin bir gereği belki de... Oysa ne güzel demiş Yunus, "Bir ben vardır bende, benden içeri..." 

1 yorum:

  1. ne güzel çağrıştırmış ve söylemişsin insanın doğasında varmış ben ve öteki
    tutunamayanları anımsatman da harika

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...